Sakura's Diary
Love Me Like You Do Lyrics!  
Giveaway Berlangsung!  
Pandora Murah! 
Mr. Nuffnang

Reader(s)




 Silent Reader(s)

Refresh Owner Tutobies Contact Me

Chit Chat





Follower




Joined Giveaway


My Bloglist



Age of My Blog !

Daisypath Anniversary tickers
Thanks

Template by Azzahra
Codes by Nurul Atiqah
Edited by Sakura


Patah Hati 💔

Hai semua, mesti anehkan Sakura tetiba sahaja update entry ini pasal patah hati? Haishh, sebenarnya Sakura patah hati sejak semalam lagi 😔 Patah hati sebab apa? Biarlah ia rahsia ya =') Okaylah, jom tengok ni..
Patah hati adalah suatu metafora umum yang digunakan untuk menjelaskan sakit emosional atau penderitaan mendalam yang dirasakan seseorang setelah kehilangan orang yang dicintai, melalui kematian, perceraian, putus hubungan, terpisah secara fisik atau penolakan cinta.
Patah hati biasanya dikaitkan dengan kehilangan seorang anggota keluarga atau pasangan hidup, meski kehilangan orang tua, anak, hewan peliharaan, orang yang dicintai atau teman dekat bisa "mematahkan hati seseorang", dan sering dialami ketika sedih dan merasa kehilangan. Frasa ini mengarah pada sakit fisik yang dirasakan seseorang di dada sebagai dampak kehilangan tersebut, tetapi ada pula perpanjangannya yang meliputi trauma emosional ketika perasaan tersebut tidak dialami sebagai wujud sakit somatik. Meskipun "patah hati" biasanya tidak memberi kerusakan fisik apapun pada jantung, ada sebuah kondisi bernama "sindrom patah hati" atau kardiomiopati Takotsubo, yaitu ketika sebuah insiden traumatik mendorong otak untuk menyalurkan zat-zat kimia ke jaringan jantung yang melemah.
Haishh, Patah hati :( Okayla.. Till here, Sakura mahu bersendirian :)